Jaha, då har ännu en dag i Kenya gått. Ännu en dag på Bethesda. Idag har jag och Amanda fixat med kort som vi ska ge pojkarna innan vi åker. Kan inte fatta att jag bara har TVÅ dagar kvar på Bethesda. TVÅ dagar. Vad hände där? Jag känner i luften att pojkarna också har fattat det. Kanske inte de allra minsta, men de lite äldre förstår att jag åker snart. De vill prata hela tiden, vara nära och umgås. Jag är egentligen fruktansvärt trött och har passerat min gräns för länge sen med hur mycket jag orkar. Men jag kör på och låter bli att känna efter för att jag vet att det bara är några få dagar kvar och jag vill vara med dem så mycket som möjligt. Igår kollade vi på Man Of Steel och killarna var lyriska. De har tjatat så mycket om att få se den. Jag trodde dem skulle tycka den var tråkig med all engelska som de inte skulle förstå men de var hur nöjda som helst. Annars så är Bethesda i full rörelse med förberedelser inför 10 år jubileumet på fredag då 400 personer är inbjudna. Personalen jobbar hårt för att få ihop allting. De bygger toaletter. Städar och förbereder. Jag och Amanda har fått hjälpa till med pojkarna med att bära sten till bygget av toaletter. Därför sitter jag nu här med en härlig träningsvärk i armarna och några skrapsår av allt lyftande av stenar. 

Det får vara allt för idag. Hoppas ni har det bra där hemma och käkar mycket D-vitamin tillskott. Hoppas ni har sol i sinnet i alla fall. Kram!
 

2 kommentarer

Kajsa-Lena

27 Nov 2014 09:27

Alltså barnen. Man blir ju varm i hjärtat bara av att läsa och se bilder på dem!! Så fina!

Cecilia

27 Nov 2014 20:14

Välkommen hem Malin!
Det ska bli kul att se dig igen.
Guds välsignelse över dig, Amanda och alla barnen.
Kram Åkessons

Kommentera

Publiceras ej