Förra veckan, i lördags, så åkte vi med alla pojkarna till ett hotell som heter Kivu. Där spenderade vi dagen och badade i poolen och bjöd dem på pommes, läsk och korv. Att få se deras glädje över detta var obeskrivligt. Det var underbart att se hur de inte ville gå upp ur poolen fast att de skakade så mycket att jag inte kunde höra vad de sa. De plaskade, skrattade och njöt. Att helt plötsligt få bestämma själv hur mycket ketchup och salt man ska ha till sina pommes var ju också något nytt för många, så det kryddades med friska tag! När vi alla sedan var tillbaka på Bethesda kommer jag ihåg hur jag vid 8-9 tiden tyckte att det var så tyst. Det visade sig att alla sov gott, utmattade av all lek och kanske några kallsupar. 

 
 

3 kommentarer

Eric Schäder

23 Oct 2014 17:58

Hejsan

Ser ut som att det går fint i Kenya.
Kort fråga, Emma och Strandhemsgänget kommer ju snart ner till Kenya.
Jag håller på att starta ett "biståndsprojekt" tillsammans med en kille i Sydafrika för gatubarn där som bygger på att få dem att börja åka skateboard och inte hamna i droger och gäng.
Jag har samlat ihop mer än vi behöver och har överskott, så skulle det vara något om t ex Emma hade med sig 2-3 kompletta skateboards till dig? Skulle det uppskattas och kunna användas där du är?
Vi har inte kollat med Emma så vi vet inte om det finns möjlighet att få med dem men vi tänkte höra med dig först.
Hälsningar
Farbror Eric Schäder

Svar: Hej Eric! Vilket härligt projekt. Super! Att skicka med dem hit hade varit problematiskt. Jag vet inte konkret hur de skulle kunna användas, har svårt att se det framför mig, finns inte asfalt här förutom på motorvägen. Dessutom bor här 30 pojkar på hemmet och att bara ha 2 skulle inte funka. Sen är det även så att det är Rakel Smetana du ska kontakta angående om du vill ge någonting. Jag som volontär får inte dra i några ekonomiska projekt alls. :) Hoppas du förstår! Allt gott till dig och familjen.
Malin Johanneryd

Eric Schäder

23 Oct 2014 17:59

Hej nr 2
Svara gärna till min FB eller mejl :-)

Eric

23 Oct 2014 21:12

Hej igen
Missförstå mig rätt, men detta är inget ekonomiskt projekt alls utan vara bara tänkt som något Emma skulle ta med för att skänka, därför ville jag hellre höra med dig eftersom jag ändå känner dig :-)
Men det är lugnt. Jag hade lite funderingar på om det verkligen skulle finnas någon asfalterad plats att åka på, men då tar Emma inte med några skatar.
Om det hade gått är jag inte säker på att 3 skatar på 30 killar hade behövt vara något problem. Som det är nu för det vi försöker starta i Sydafrika är situationen lika dan, men där delar alla gärna på brädorna de har så länge. Ofta är de 6 - 10 som samsas om en bräda och det fungerar fint.
Ha det fortsatt gott med allt gott du gör :-)

Kommentera

Publiceras ej